Rally Klatovy 2015
Poslední podnik šestidílného seriálu Mistrovství České republiky se uskutečnil od 2. do 3.října 2015 v Klatovech. Pořadatelé zároveň vypsali i další kategorie „Pohár PAMK Klatovy“ a „Rally Legend“. Připravili tak pro diváky pestrou podívanou jak na současné závodní stroje, tak i jejich předchůdce. Ve startovní listině MMČR byly zapsány v kategorii vozidla Škoda, Ford, John Cooper, Subaru, Peugeot, Citroen, Renault, BMW, Mitsubishi, Honda a Porsche. Pěkně pestrá nabídka značek a modelů. V ostatních kategoriích byly navíc k vidění i značky Lada, Lancie, Opel, BMW a Trabant. Celkem se na start postavilo 102 posádek, které absolvovaly v sedmi rychlostních zkouškách 83 měřených kilometrů. Celá soutěž odstartovala na klatovském náměstí, odkud se posádky vydaly na první rychlostní zkoušku – Petrovickou, které byla specifická tím, že to byl uzavřený okruh. Ten každá posádka absolvovala dvakrát a zároveň se na něm současně pohybovaly dva vozy. Diváci tak v rychlém sledu viděli své favority ve dvou průjezdech. Odtud se přesunuly na 2RZ – Klatovský okruh. Tady byl stejný scénář jako na 1RZ. Po zastávce servisní zóně se jezdci vydali na Koráb, Doubravu a ještě jednou na Petrovice. Koráb je klasická rychlostní zkouška, která se jezdí při jarní Rally Šumavy. Vede po úzkých, klikatých cestách s množstvím záludných zatáček za horizont. To samé platí i RZ Doubrava. Pořadatelé v nejatraktivnějších místech připravili pro návštěvníky bezpečné divácké zóny, ze kterých mohli sledovat, jak si jezdci poradí s nástrahami tratě. Po druhé zastávce v servisní zóně již následoval odpolední blok dvou RZ a ukončení celé soutěže tam kde začala, na klatovském náměstí. Průběh závodního dne byl z pohledu výsledků jak na houpačce. Největší favorit – Václav Pech se svým „Milíkem“ – Mini John Cooper Works S2000 – v páté RZ urazil pravé přední kolo a ze soutěže odstoupil. Do čela se posunul Jan Dohnal jedoucím s Fordem Focus WRC. Svůj náskok postupně navyšoval až na luxusních 33 vteřin před poslední zkouškou. Vše se zdálo být jasné. O vítězi je rozhodnuto. Jenže staré přísloví říká: „ … rally končí až v cíli poslední rychlostky!“. Jeho pravdivost se potvrdila i v Klatovech. Do poslední zkoušky vedoucí posádka nenastoupila pro technickou závadu na vozidle, a ze soutěže z prvního místa odstoupila. Poměrně nečekaným vítězem se stal Karel Trněný se spolujezdcem Václavem Pritzlem jedoucí na Škodě Fabia WRC. Naposledy tento model škodovky zvítězil v mistrovské soutěži před deseti lety! Ale vítězství to bylo zasloužené. Pro úplnost krátký pohled na konečné pořadí v cíli.
1. | Trněný Karel – Pritzl Václav | Škoda Fabia WRC | 45:27,9 |
2. | Odložilík Roman – Tureček Martin | Ford Fiesta R5 | +17,1 |
3. | Černý Jan – Černohorský jun. Petr | Škoda Fabia S2000 | +31,2 |
4. | Sýkora Jan – Palivec Štěpán | Ford Fiesta R5 | +37,5 |
5. | Cvrček ml. Věroslav – Novák Petr | Škoda Octavia WRC Evo3 | +48,3 |
6. | Vlček Martin – Žáková Jindřiška | Škoda Fabia S2000 | +1:03,6 |
7. | Kopáček jun. V. – Rendlová Barbora | Subaru Impreza STi | +1:23,6 |
8. | Hudec Martin – Picka Petr | Škoda Fabia S2000 | +1:46,4 |
9. | Semerád Josef – Těšínský Petr | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:16,2 |
10. | Pešl Jaroslav – Pešek Roman | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:29,7 |