2015MotoSport

XXXVI. EPLcond Rally AGROPA 2015

Agilní organizátoři pačejovského automoto klubu letos uspořádali již 36.ročník rally soutěže se startem a cílem v Horažďovicích. Podnik byl součástí nového seriálu Rallysprint série 2015. Zároveň byla přiřazena rally historických automobilů v rámci Mistrovství ČR a dále Mistrovství ČR Juniorů, Dámského poháru ČR, Poháru mládeže v rally a Česká Trophy rally v pravidelnosti historických automobilů. Na startovní rampu vyjelo a do závodu odstartovalo celkem 124 posádek.

Celá akce byla rozdělena do dvou dnů. V pátek 7.srpna 2015 se na prostranství před kinem v Horažďovicích uskutečnil kulturní podvečer s představením vybraných posádek a jejich vozů. Zakončený jako každý rok krásným ohňostrojem. Hlavní část program byla v sobotu 8.srpna. Předpověď počasí slibovala pořádné horko. To se bohužel se velmi brzy potvrdilo. A tak jezdce, ale i diváky, čekala náročná, horká sobota. Teplota vzduchu „jen“ 38 stupňů Celsia. Teploty v závodních vozech nezřídka atakovaly 70 stupňů! V sobotním itineráři byly připraveny čtyři rychlostní zkoušky, které se jely dvakrát, v dopoledním a odpoledním bloku. Tratě rychlostních zkoušek se již několik let nemění. Je to určitá výhoda i nevýhoda. Atraktivní místa jsou již známá a tak si fanda divák v pohodě zajde na své „místečko“ a v poklidu si užije sobotní piknik s rally. Pro diváka „cestovatele“ je to také výhoda, neboť trasy přejezdů k zajímavým místům se také již několik let nemění. Takže se dá v poklidu podívat na víc diváckých míst. A vidět za jediný den svého favorita při průjezdu vracáku, na dlouhém protahováku nebo skoku? To na jiných akcích jde dost těžko. Jezdci, ti se musí soustředit vždy. Ať jedou trasu poprvé nebo podesáté. Stačí trochu naplaveného písku nebo šotoliny v zatáčce a hned je o „zábavu“ postaráno. A kdo letos zvítězil? Na prvním místě teplo. Bylo úmorné, ale startovalo mimo pořadí! Takže nebylo klasifikováno a do absolutního pořadí se nepočítalo. Celkovým vítězem se stal Roman Odložilík s Martinem Turečkem na Fordu Fiesta R5. Druhý v pořadí byl Jan Sýkora se Štěpánem Palivcem, také na Fordu Fiesta R5 a třetí místo obsadil Martin Vlček s Jindřiškou Žákovou na Škodě Fabii S2000.