28.Historic Vltava Rallye 2019 – Klatovy
Letošní 28.Historic Vltava Rallye přilákala na start celkem devadesát sedm posádek. Padesát jich startovalo v rámci Mistrovství Evropy v rally historických automobilů a čtyřicet sedm Mistrovství ČR. Od pátku 26. do soboty 27. dubna 2019 čekalo na pestré mezinárodní startovní pole v okolí Klatov celkem 170 km rychlostních zkoušek. Program rally byl klasický. Páteční dopoledne byl na pořadu shakedown směrem k Týnci, který sledovalo velké množství fanoušků. Na slavností odpolední start z klatovského náměstí bezprostředně navazovala první rychlostní zkouška. Klatovský okruh s legendárním místem, Čínovskou kosou. Tam na jezdce čekali tisíce diváků, kteří se kochali dramatickými průjezdy a zároveň obdivovali ladnou krásu historické techniky. Po krátkém servisu první etapa pokračovala erzetou Chudenínská a Koráb. Poslední vozy se do servisu vrátily včas, aby unikly prudkému dešti. Ale do druhé sekce již vyjížděly za deště, který je doprovázel další dvě zkoušky. Poslední večerní test, Koráb, byl zrušen. Po první etapě byl ve vedení Ital Lucky před Rakušanem Wagnerem a Finem Silvastem v hodnocení ME. V českém mistráku na prvním místě přenocoval Neumann před Káňou a Klikem.
Sobotní budíček byl pro posádky velmi brzký. První vůz odjížděl do servisu z UP již sedm třicet a start do první zkoušky druhé etapy, Strážovské, byl v osm nula pět. I přes tak časnou hodinu a nevlídné počasí, zataženo a studený vítr, se divácká místa rychle plnila. A bylo se na co dívat. Jezdci své stroje moc nešetřili. Při pohledu na Lancie, Porsche, Toyoty, BMW, Subaru, Fordy, Audi, Škodovky,… jsem si uvědomil, jaké mám štěstí, že je ještě mohu vidět naostro v akci. Vozy, jejichž údržba jistě stojí nemalé prostředky a čas. Stojíte a před vámi se během necelých dvou hodin prožene téměř čtyřicetiletá historie vývoje automobilismu. A to nemluvím o jezdcích, z nichž někteří si důchod užívají již hodně dlouho! Technicky náročné zkoušky třetí a čtvrté sekce se podepsaly na celé řadě technických závad a drobných havárií, naštěstí bez vážných následků. Cílovou rampou na klatovském náměstí projelo a klasifikováno v rámci ME bylo dvacet pět a MČRHA dvacet dva posádek.
Krátký pohled do výsledkové listiny – absolutní pořadí :
1. | #1 | Lucky – Pons Fabrizia | Lancia Delta Integ. 16V | 1:27:50,5 | |
2. | #51 | Neumann V. – Hlavatý M. | Ford Escort RS Cosworth | 1:30:24,1 | +2:33,6 |
3. | #8 | Wagner Karl – Zauner Gerda | Porsche 911 SC | 1:30:59,7 | +3:09,2 |
4. | #2 | Silvasti V. – Pietiläinen R. | Lancia 037 Rally | 1:31:04,8 | +3:14,3 |
5. | #52 | Káňa Jiří – Vybíral I. | Ford Sierra RS Cosworth | 1:34:17,3 | +6:26,8 |
ME historiků :
1. | #1 | Lucky – Pons Fabrizia | Lancia Delta Integ. 16V | 1:27:50,5 | |
2. | #8 | Wagner Karl – Zauner Gerda | Porsche 911 SC | 1:30:59,7 | +3:09,2 |
3. | #2 | Silvasti V. – Pietiläinen R. | Lancia 037 Rally | 1:31:04,8 | +3:14,3 |
4. | #16 | Veikkanen P. – Jaakkola T. | Porsche 911 SC | 1:35:02,1 | +7:11,6 |
5. | #18 | Mekler L. – Meklerné Mikó E. | Alfa Romeo 1750 GTAm | 1:36:49,2 | +8:58,7 |
MČRHA :
1. | #51 | Neumann V. – Hlavatý M. | Ford Escort RS Cosworth | 1:30:24,1 | +2:33,6 |
2. | #52 | Káňa Jiří – Vybíral I. | Ford Sierra RS Cosworth | 1:34:17,3 | +3:53,2 |
3. | #73 | Klik Martin – Frei Jan | Lada VFTS | 1:36:25,3 | +6:01,2 |
4. | #58 | Krejča Jan – Šárka Pavel | Škoda 130 LR | 1:36:57,1 | +6:33,0 |
5. | #68 | Hýbner V. – Jonášek J. | Peugeot 205 GTI 1.9 | 1:38:20,5 | +7:56,4 |